kkblog

13 Φεβρουαρίου, 2010

το Σύννεφο και η Εφορία

Filed under: Εργαλεία — kkalog @ 3:37 μμ

Τα νέα φορολογικά μέτρα και η ανάγκη εύκολης καταχώρησης των αποδείξεων για τεκμηρίωση του αφορολόγητου ποσού με έβαλαν σε σκέψεις γύρω από το ποιος θα ήταν ο καλύτερος τρόπος να διαχειριστεί κανείς το πλήθος αυτών των πληροφοριών.

Τα βασικά χαρακτηριστικά της λύσης που άρχισα να ψάχνω ήταν τα εξής:

  • ηλεκτρονική καταχώρηση αποδείξεων
  • ευκολία πρόσβασης από διαφορετικά σημεία και συσκευές
  • ευκολία συγκέντρωσης των πληροφοριών για τελική επεξεργασία και χρήση στη φορολογική δήλωση
  • αποφυγή κάθε οικονομικής επιβάρυνσης για την λειτουργία της λύσης

Αφού εξέτασα διάφορες εναλλακτικές (δεν έχει νόημα να τις παραθέσω εδώ) θυμήθηκα ότι πριν 1 χρόνο περίπου για τις κάποιες άλλες ανάγκες, είχα «ανακαλύψει» τη διαδικτυακή σουίτα εφαρμογών zoho. Πρόκειται για ένα πλήθος εφαρμογών που καλύπτουν από λειτουργίες τύπου google docs έως και πιο σύνθετες ανάγκες (π.χ. crm). Οι εφαρμογές τρέχουν στο «σύννεφο» ενώ η βασική χρήση των εφαρμογών είναι δωρεάν αλλά αυτό το δωρεάν έχει αρκετούς βαθμούς ελευθερίας για να τις καθιστά απόλυτα χρηστικές ακόμη και χωρίς να πάει κανείς σε επί πληρωμή υπηρεσίες.

Υπάρχει μεγάλη συμβατότητα με άλλες πλατφόρμες (π.χ. μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς το google account του για να μην δημιουργήσει νέο λογαριασμό) και πάρα πολλές δυνατότητες εξαγωγής δεδομένων σε κλασικές μορφές (π.χ. excel).

Με τη χρήση του zoho creator κατάφερα κυριολεκτικά μέσα σε 30 λεπτά να στήσω μια απλή εφαρμογή που μέχρι 2 χρήστες (οι 2 σύζυγοι στο προκείμενο) καταχωρούν τις αποδείξεις που συγκεντρώνουν,ώστε στη συνέχεια να βλέπουν τη συνολική εικόνα των ποσών / κατηγοριών που έχουν συγκεντρωθεί με πίνακες ή/και με διαγράμματα.

Εισαγωγή Στοιχείων

Συγκεντρωτικά Στοιχεία

Αυτή η απλή εφαρμογή που είναι η κορυφή του παγόβουνου σε σχέση με όλες τις δυνατότητες που δίνει το zoho creator αλλά και όλες οι άλλες λειτουργίες της πλατφόρμας zoho, μας δείχνει πόσες δυνατότητες υπάρχουν πια να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη αξιοποιώντας δωρεάν δυνατότητες που μας προσφέρει το «σύννεφο» και οι συσκευές που έχουμε γύρω μας.

UPDATE: Μετά από την υπόδειξη του Βασίλη (στα σχόλια παρακάτω) δημιούργησα δωρεάν λογαριασμό στο taxfriend. Φαίνεται μια εφαρμογή με πολύ καλή λειτουργικότητα που επιτρέπει μάλιστα την διαχείριση πολλαπλών «πόλων» συγκέντρωσης αποδείξεων (π.χ. οικογενειακών για την οικογενειακή φορολογική δήλωση και συγγενικών, για εκείνους τους συγγενείς που μπορεί να μην έχουν την κατάλληλη εξοικείωση με την τεχνολογία).

Αν στην πορεία δεν προκύψει μοντέλο κάποιας χρέωσης της εφαρμογής νομίζω ότι είναι μια πολύ καλή λύση για τους περισσότερους από εμάς.

Η λύση του zoho creator παραμένει ένα ενδιαφέρον πείραμα που δείχνει ότι υπάρχουν λύσεις ακόμη και όταν κάποιος μεγάλος «παίκτης» του χώρου δεν έχει σκεφθεί να τις καλύψει με ελκυστικό τρόπο!

6 Σχόλια »

  1. Και υπάρχει βέβαια και το Bento, μια slim έκδοση του FileMaker που κάνει πανεύκολη την δημιουργία μιας βάσης δεδομένων για την συλλογή των αποδείξεων και μπορεί εύκολα να περιλαμβάνει και μια φωτογραφία της απόδειξης. Για όσους έχουν το πρόγραμμα μπορούν να τροποποιήσουν ελαφρώς το template για την συλλογή κρασιών προς συλλογή αποδείξεων. Τι να γίνει, μακάρι να μαζεύαμε κρασιά, αλλά… 🙂

    Σχόλιο από Βασίλης — 25 Μαρτίου, 2010 @ 10:35 πμ | Απάντηση

    • Καλημέρα Βασίλη!

      Το Bento βέβαια αν δεν κάνω λάθος φτιάχνει μόνο τοπικές βάσεις δεδομένων που δεν μπορείς να τις δεις από διαφορετικά σημεία πρόσβασης;

      Σχόλιο από kkalog — 25 Μαρτίου, 2010 @ 10:56 πμ | Απάντηση

      • Σωστά, αν και η τελευταία έκδοση υποστηρίζει ένα βασικό sharing. Πάντως, μικρή σημασία έχει δεδομένου ότι όλη η δουλειά γίνεται συνήθως στο σπίτι και χωρίς κάποια βιασύνη. Αν κάποιος βρει το χρόνο να φτιάξει ένα ωραίο template, το Bento μπορεί να αποτελέσει μια άριστη εναλλακτική λύση (αν τελικά το όλο ζήτημα αξίζει τον κόπο… 🙂

        Σχόλιο από Βασίλης — 25 Μαρτίου, 2010 @ 1:11 μμ

      • Όντως αυτό είναι ένα σενάριο αξιοποίησης. Εγώ πάλι προτιμώ να γίνεται πιο αποκεντρωμενα η δουλειά, στο καφέ που κάθεσαι, από το σύντροφο σου από άλλο σημείο πρόσβασης, κλπ. Άρα η διαδικτυακή δυνατότητα είναι βασική.

        Σχόλιο από kkalog — 25 Μαρτίου, 2010 @ 1:15 μμ

  2. Ενας φίλος για τον ίδιο λόγο μου πρότεινε το TaxFriend της SingularLogic (www.taxfriend.gr). Δεν ξέρω αν περιλαμβάνεται στις εναλλακτικές που εξέτασες, αλλά μοιάζει αξιοπρεπές (και προς το παρόν δωρεάν). Εφτιαξα λογαριασμό και έκανα μια βόλτα στο περιβάλλον του, αλλά ακόμα να αρχίσω να περνάω τις αποδείξεις. Κάτι μου λέει ότι τουλάχιστον για φέτος το μέτρο θα ισχύσει κουτσό (αφού ένα σωρό υπόχρεοι για ταμειακές μηχανές- βενζινάδικα, λαϊκές, κλπ- δεν τις βάζουν). Αν το πάρω απόφαση πάντως, από κει θα αρχίσω (εξάλλου έχει το σημαντικότερο- έτοιμες ένα σωρό κατηγορίες εξόδων).

    Το Zoho το είχα δοκιμάσει χρόνια πριν και ήταν θυμάμαι αρκετά εντυπωσιακό για web εφαρμογή. Αλλά με την έλευση των Google Docs, το είχα ξεχάσει… 🙂 Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν μπορώ να κάνω ουσιαστική δουλειά με τις web εφαρμογές. Πέραν κάποιων ειδικών περιπτώσεων όπου χρειάζεται συνεργασία και με άλλα άτομα ιδανικά σε real time, δεν υπάρχει κάτι άλλο που να αξίζει τον κόπο να ξεβολευτώ από iWork και MS office.

    Σχόλιο από Βασίλης — 17 Φεβρουαρίου, 2010 @ 12:56 πμ | Απάντηση

    • Δεν είχα δει καθόλου εμπορικές λύσεις κυρίως για το «φόβο των Ιουδαιων« μήπως στη μέση της περιόδου αποφασίσουν να χρεώνουν και μείνουν τα δεδομένα «σύξυλα». Αλλά νομίζω ότι η συγκεκριμένη περίπτωση αξίζει όπως λες να τη δει κανείς σοβαρά.

      Για να είμαι ειλικρινής ήθελα να «παίξω» και λίγο με το zoho το μεγάλο πλεονέκτημα του οποίου είναι το «συνεργατικο» στοιχείο έναντι του iworks / office και η πληθώρα υποπεριοχων έναντι του google docs. Το μειονέκτημα βέβαια είναι η απλότητα των σεναρίων χρήσης που υποστηρίζει στη δωρεάν έκδοση.

      Σχόλιο από kkalog — 17 Φεβρουαρίου, 2010 @ 1:07 πμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.